Ефективність роботи системи безпеки Airbag залежить від чіткого взаємодії всіх її елементів. І перше, з чого починається її запуск – визначення датчиками загрози для знаходяться в автомобілі людей. Встановлені в контрольних точках, датчики оцінюють ступінь небезпеки, і передають сигнал далі, щоб подушки безпеки могли розкритися вчасно.
Як і всі елементи Airbag, датчики удару подушок безпеки заховані від сторонніх очей. Вони дуже мініатюрні, і, не знаючи точного розташування, знайти їх самостійно досить складно. Але якщо вам цікаво, де знаходяться датчики удару подушок безпеки, не потрібно розбирати автомобіль. У цій статті ви дізнаєтеся, де в основному в авто встановлені ці елементи Airbag.
Призначення датчиків Airbag
Для того щоб подушки безпеки спрацювали, вони повинні отримати відповідну команду від електронного блоку управління Airbag. А блок управління дає таке розпорядження, грунтуючись на даних, отриманих від датчиків удару. Саме вони першими реагують на виниклу загрозу, і запускають весь механізм Airbag, приводить в робочий стан повітряні подушки.
Від датчиків подушок безпеки на ЕБУ надходять такі відомості:
- Сила отриманого удару;
- З якого боку авто отримало пошкодження;
- Ступінь ризику для водія і наявних пасажирів.
Щоб подушки безпеки не спрацьовували без потреби, виробники автомобілів спочатку вбудовують в датчики параметри допустимої сили удару. Як тільки вони фіксують поштовх, що перевищує норму, в блок управління Airbag надходить відповідний сигнал.
Чим більше даних отримає блок управління, тим чіткіше він зможе скоординувати спрацьовування подушок безпеки. Тому для більш точної картини того, що відбувається, крім датчиків удару, в деяких автомобілях є ще й датчики - контролери, що визначають наявність пасажирів.
Точно знаючи, скільки людей знаходиться в салоні під час ДТП, звідки і якої сили удар обрушився на авто, ЕБУ запустить необхідні подушки безпеки в потрібній кількості.
Оптимальне розташування основних датчиків подушок безпеки
Кількість і місце установки датчиків, як і самих подушок безпеки, залежить від марки і комплектації автомобіля. Але розташування їх завжди здійснюється по одному і тому ж принципу, так що стоять вони зазвичай в однакових зонах.
Щоб датчики могли забезпечити електронний блок управління Airbag необхідними відомостями, вони повинні бути встановлені в чітко певних місцях. Тому стоять вони там, де в першу чергу зможуть засікти зміни, що відбуваються:
- фронтальні. Встановлено в передній частині автомобілів, щоб реагувати на лобові зіткнення. Найчастіше знаходяться з обох сторін всередині бампера, в моторному відсіку, за замком капота, і в торпедо з боку пасажира.
- бічні. Знаходяться на внутрішній або зовнішній стороні несучих дверних панелей. Можуть стояти тільки на передніх, або ж на передніх і задніх парах дверей.
- задні. Встановлено зліва і справа в задніх стійках кузова.
- пасажирські. Коштують безпосередньо в салоні авто, під кожним кріслом, крім водійського.
У будь-якому авто датчики системи Airbag встановлені в ідеальному порядку, щоб не пропустити загрозу життю і здоров'ю знаходяться в салоні людей з будь-якого боку. А їх реакція практично миттєва, і між зіткненням і спрацьовуванням потрібних подушок безпеки проходять частки секунди. Завдяки цим факторам, водій і пасажири завжди будуть надійно захищені від будь-якого нещасного випадку на дорозі.