Україна, Київ, Столичне шосе 25
ПН-ПТ: 9.00 - 19:00, СБ-НД: Вихідний

Як влаштований ремінь безпеки: принцип дії

Александр Никоненко
(10.12.2020)

Ремені безпеки – найстаріше і надійний пристрій для захисту водіїв і пасажирів при ДТП. ще за багато років до винаходу повітряних подушок вони вже рятували людські життя. І навіть тепер, коли Airbag входить в комплектацію кожного автомобіля, їм не вдалося повністю замінити ремені безпеки, які є дуже важливим елементом системи СРС.

Звичайно, його конструкція з роками модернізувалася, але принцип дії ременя безпеки залишився тим же, що і майже 100 років тому. Він утримує пристебнутого людини в автомобільному кріслі, не даючи йому при зіткненні вилетіти з машини і зменшуючи силу ударів об тверді деталі салону. Незважаючи на звичність цього пристрою, мало хто знає, з чого воно складається і як працює. Давайте подивимося, яким чином ременів вдається забезпечувати вашу безпеку.

Елементи конструкції ременя безпеки 

При уявній простоті, пристрій ременя безпеки досить складне. Конструкція складається з декількох механізмів, злагоджена дія яких забезпечує людині ефективний захист в разі удару або екстреного гальмування.

ремінь безпеки конструкція фото
У комплектацію сучасних ременів безпеки входять:

  • Стрічка ( лямка, ремінь ). Виконується з надміцного синтетичного матеріалу, здатного витримувати величезні навантаження. Діляться на плечові, які утримують верхню частину тулуба, і поясні, що закріплюються в районі попереку.
  • замок. Роз'ємний механізм, встановлений на стрічці. Завдяки йому лямки простіше укладати, зручно маючи в своєму розпорядженні на тілі.
  • кріплення. Металеві болти з твердих сплавів. Закріплюються на елементах кузова або сидіння, і надійно фіксують стрічку.
  • інерційні котушки. Механізм для регулювання натягу лямок. Працює за таким принципом: дозволяє витягнути стрічку плавним рухом на потрібну довжину, і автоматично втягує її при розстібанні замку. 
  • обмежувачі. Встановлюються на осі інерційної котушки. Стопорять стрічку, не даючи їй розмотуватися ривками при ударах і гальмуваннях автомобіля.
  • Преднатяжітелі. Один з новітніх елементів ременів безпеки, що входить в систему Airbag. Під час ДТП в преднатяжітеле вистрілює піропатрон, і механізм спрацьовує, натягуючи стрічку для оптимального утримування людини в автокріслі.

Види ременів безпеки

На сьогоднішній день існує цілий ряд видів ременів безпеки, що відрізняються за принципом дії механізму або кількості кріпильних точок.
Основні види ременів безпеки за принципом дії пристрою:

  1. статичний. Механізм з ручним регулюванням довжини стрічки. З - за недосконалості такої конструкції сучасні автовиробники її вже не застосовують, і такий пристрій можна зустріти тільки в старих машинах.
  2. динамічний. Більш зручний принцип дії механізму, при якому лямки підлаштовуються під руху людини, автоматично подовжуючи і змотуючись. А спрацьовує при різких гальмуваннях фіксатор зупиняє рух стрічки, притискаючи тіло до спинки сидіння.
  3. випереджаючий. Найпросунутіший варіант, при якому ремені безпеки взаємодіють з системою SRS. Механізм працює на випередження, і, отримавши сигнал від датчика удару, встигає натягнути лямки ще до того, як тіло за інерцією почне рухатися назустріч небезпеці.

принцип роботи ременя безпеки фото

За кількістю точок кріплення ремені безпеки діляться на такі види:

  • 2 - х точкові. Малоефективний, і тому практично знятий з виробництва варіант. Лямку, що має всього 2 кріплення, складно використовувати, і вона не може забезпечити якісну підтримку.
  • 3 - х точкові ( діагонально - поясні ). Саме універсальний пристрій, що застосовується в більшості автомобілів. Утримує одночасно грудну і поперекову зону, і має високий рівень комфорту і захисту.
  • 4 - х точкові. Надійний, але не дуже зручний вид ременя безпеки. Лямки, прикріплені до сидіння, проходять через обидва плеча і поперек. Застосовуються в основному в спортивних авто і деяких позашляховиках.
  • 5 - і та 6 - і точкові. Конструкція з 5 - ю кріпленнями використовується для дитячих автокрісел і гоночних автомобілів. У ній, крім грудних і поясних, є додаткова стрічка, що проходить між ніг. В 6 - і точкових пристроях таких лямок дві, і вони застосовуються тільки для оснащення спеціалізованих авто, розвиваючих надшвидкості ( суперкарів і болідів ).

Виробники постійно працюють над удосконаленням ременів безпеки, застосовуючи для цього найсучасніші технології. Одна з інноваційних напрацювань, яка може незабаром з'явитися в автомобілях – стрічка, поєднана з повітряної подушкою. Вона буде реагувати на сигнали датчиків, і надуватися при ДТП, пом'якшуючи навантаження.


Але і ті ремені безпеки, які зараз встановлюються в машинах, дуже ефективно працюють на вашу користь. Згідно зі статистикою, цей пристрій допомагає вижити і не отримати серйозних ушкоджень в 70% аварійних ситуацій. Тому водієві ніколи не слід нехтувати безпекою, і не тільки самому пристібатися ременями, але і вимагати цього від своїх пасажирів.

Instagram
@airbag__service